Uppe sent

Det här inlägget skrev jag för flera dagar sedan, men det dök inte upp på bloggen :(


Idag är jag uppe sent... (det är ju redan imorgon)

Nä, men jag har bakat egen ostkaka. Jag trodde att det skulle vara "a walk in the park". Eh... näh!

Först och främst läser jag fel i receptet. Jag läser 1 liter mjölk istället föt 10 liter mjölk. Så det var bara göra om - göra rätt (och åka till Konsum och köpa en massa röd mjölk).

Gjorde efter ett annat recept där man skulle ha 3 l mjölk.
I allafall så var tydligen min mjölk inte varm nog... för mjölken förändrades knappt. Då fuskade jag och micrade lite :)

Bök, bök, bök var det!

Men som väl var blev det i alla fall ostkaka av det hela :) Och nu kommer min dom - nä - ostkaka är inte värt besväret. Det var inte stor skillnad mellan butiksköpt och hemmagjord, i alla fall inte om man jämför med Vrigstads goda ostkaka.

Dessutom - att vara uppe halva natten för en jäkla ostkaka är inte kul.





Kommentarer
Postat av: Erika

Ser ut att vara en riktigt smaskig ostkaka :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback