Gå inte ensam

Man borde kunna gå lättklädd ute, ensam, utan att vara rädd.
Och jag förstår alla som säger - jag har rätt att gå klädd hur jag vill, var jag vill, när jag vill, med vem jag vill eller själv.

För det har man ju.

Men det finns människor som inte tänker som oss och de skiter fullständigt i vad man har rätt till.
 
Det är sommar nu och varmt ute och risken för våldtäkter utomhus ökar.

Förra året var Jennie hemma hos mig och Johannes. 
Vi pratade om det där med att gå hem själv.
En liten kort stund bara, eftersom vi alla kände samma sak.
Jennie ville inte gå hem själv.
Och vi ville inte att Jennie skulle gå hem själv.
Under kvällen kom Christian hem till oss och han skjutsade sedan hem Jennie.

Samma kväll blev en tjej gruppvåldtagen precis här utanför.
På en liten gräsplätt utanför huset bredvid vårat.


Så lova mig att ni inte går ensam i sommar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback