Vandraren

Med Elin och Jens (som skulle gå in sina vandrarkängor) vandrade jag 2 dagar då jag var i Stamåla.

I söndags gick vi 14 km och i tisdags 9 km. Det var riktgt härligt faktiskt (även om vi hörde vildsvinen grymta riktigt nära i tisdags).

Jag trodde egentligen inte det... men det var jättemysigt. Jag brukar ju alltid promenera runt sjön här i Växjö, men nu blev jag sugen på att se annat. Nya platser. Upptäcka. Se.

Söndagens vandring:


Vi ville nästan vända när vi såg "Paris-stenen" 1574 km till Paris... men vi fortsatte istället i motsatt riktning.


Första viloplatsen.


Elin och Jens vandrar på.


Vi följde de orangea markeringarna - vildmarksleden.
'

Andra stoppet. En härlig brygga.


Där jag tog ett dopp.

Tisdagens vandring:


Spår i leran.


Kanske räv (eller kanske mer troligt - hund)


Första stoppet. Det ni inte ser är de hundratals flugor som irriterade oss här.


Utsikt.


Jag är svettig och trött.


Long road.


In the middle of nowhere har de också vägnamn.







Häst






Jag tänkte klippa bort bilen för ultimat pittoresk känsla, men jag orkade inte :)


Häst nr 2.


Hästen, två kossor och en kalv.


Syrran tog denna fina bild.


Ett hus unika (?) trädgård.






Nästan framme!


Coolt hus i Lindshammar.


Framme! Men det är sorgligt att se spillrorna som finns kvar av glasbruket Lindshammar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback