Systrarna

Ibland händer saker i livet som inte riktigt blir som man tänkt sig. Det hände till exempel min mamma för lite mer än ett år sedan. Hon fick ett telefonsamtal av sin syster som sa: "Har du också fått brev?".
"Nej" svarade mamma (fastän hon egentligen fått brevet - bara det att hon inte sett det än, det var istoppat i en tidning).

Det var inget vanligt brev.

I brevet skrev en kvinna att hon letat rätt på sin biologiske far och fått reda på att han var död, men också att hon fått reda på att hon hade tre systrar - varav en av dessa var min mamma.

Mamma och hennes nya syster träffades för första gången förra året, men igår var första gången jag och min syster träffade vår nya moster. Det var riktigt spännande! Vi träffade även två av våra tre nya kusiner. Men det är verkligen svårt att greppa att vi faktiskt ät släkt - på riktigt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback