Köra påverkad av alkohol

Jag förstår varför man inte får köra bil påverkad av alkohol.

Har själv drucket ett par glas vin (+ lite champagne) ikväll och jag kan knappt logga in....
Jag lyckades på 5:e försöket. Och då är jag liksom inte helt borta. Hur ska man då - påverkad - lyckas förstå att man inte åker på huvudled eller att man kör in i ett kärr?

Haha... en gång - när jag jobbade på MCD var det en tjej som knappade in fel kod till sitt bankomatkort 3 ggr - stupfull. Inte för att jag ville känna skadeglädje den gången, jag sa faktiskt till henne att: "Om du trycker fel en gång till spärras ditt kort - så skit i maten eller låna av en kompis.

Hon sket inte i maten utan tryckte fel och spärrade kortet . Sedan lånade hon av en kompis! Jag undrade alltid om hon varit så full att hon glömde bort att kortet spärrats när hon vaknade dagen efter. Kanske gick hon då till Konsum för att köpa bakfyllemat (typ vaniljyoghurt med kalaspuffar - eller nä... det är bara jag som kallar det bakfyllemat) och märkte att det inte gick att betala. Sedan kanske hon snopet fick gå hem igen.


Sitter vid JF:s dator och tog första bästa bild.



Inatt drömde jag att det var så stormigt ute att halva huset blåste bort (i drömmen bodde jag i mamma och pappas hus i Arboga). Jag räddade hela familjen genom att säga åt dem att sätta sig nära våra köttätande växter (????) som med stora kanintänder greppade tag om oss på övervåningen och höll oss fast så att vi inte blåste bort. Helt normalt kändes det i drömmen - när jag vaknade kändes det sinnessjukt. Men så kan det gå i drömmarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback