Forever young

Idag var jag på ansiktsbehandling med scanning. Min hud är ganska känslig tyvärr har jag fått veta... och även om det kostar att ta hand om huden känner jag att det är något jag måste göra. Jag vill inte åldras snabbare än alla mina kompisar. Jag har definitivt inget emot att se ut som min ålder, men äldre - nej tack!

Förutom ansiktsbehandlingen köpte jag en serie produkter av märket Nimue - 2000 kr gick det på - my God. Ni måste tro att jag är rik eller något, men tro mig det är jag inte... det tog emot att dra kortet...

Jag har dock bestämt mig att visa saker måste få gå före andra. Huden till exempel måste få gå före det senaste i modeväg. Kläder kan man alltid köpa nytt, men huden kan man inte byta ut lika lätt.

Scannern visade att jag:
- Har mycket blockerade porer 
- Är mycket yttor
- Är torr runt ögonen
- Är känslig på hinderna.
- Har Kollagenfattig hud runt ögonen.

Det jag köpte var:
- Rengöringskräm (som man måste ha)
- Handkräm (som ska vara värsta mirakelkrämen mot eksem)
- Barriärkräm (som skyddar huden mot värme, kyla osv)
- Moisturiser plus (kräm till natten)
- Nimue Day (kräm till dagen)
- Eyetreatment (till mina torra och kollagenfattiga ögon)
- Exfolierande enzymansiktsmask (för att öppna upp mina porer)


Idag fick jag nån ansiktsmask på mig som luktade spya. Jag frågade vad som var i den och det var mjölksyra, sockersyra och fruktsyra.

Det värsta med Nimue är att man inte kan kombinera med någon produkt från något annat märke för att de kan reagera med varandra, men det bästa ska tydligen vara att man ser resultat snabbt.

Jag ska testa dessa produkter tills de tar slut och har min hud inte blivit bättre då så söker jag mig vidare. Jag skriver på bloggen hur det går :)






Kommentarer
Postat av: bella

det låter spännande! (fast fasligt dyrt!) ser fram emot att se hur det går :-)

Postat av: Malin

Ja, usch.. jag har världens ångest över pengarna nu...

2009-01-28 @ 11:51:19
URL: http://majblomma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback