Hurra!

Visserligen ska man inte ropa hej förrän man har kommit över bäcken, men jag tryckte i batteriet i datorn och den gick att starta. Hurra, hurra!

Snabbt som fan tog jag ut batteriet igen. Nu ska datorn verkligen få torka till nästa söndag.

Så ska man egentligen inte göra, för det kan lätt bli kortslutning om man gör så (ajabaja Malin)




För att ni som läser min blogg inte ska göra om samma misstag som jag så har jag gjort en guide för hur man ska göra om man spiller vätska på datorn.

1. Dra ur strömsladden
2. Ta ur batteriet
3. Veckla ut och låt torka upp och ner tills att datorn är helt torr (ca 1 vecka - om du inte badat den)


Om du spillt vanligt rent vatten har datorn störst chans klara sig.



Kommentarer
Postat av: Leia

Haft en bra dag? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback