Handlat mat osv.

Idag har jag handlat mat mm. Bara nödvändigheter, så jag har fortfarande inte brytit mitt "no shopping in februari-mars-april". 

Nu ska jag berätta varför vi har börjat med detta - jo, Johannes fick sitt skattebesked från sin arbetsgivare (Pressbyrån)... och ja... skatten här i Växjö är väl 28%... det var inte i närheten av 28% draget. Jag räknade ut att han förmodligen kommer få betala tillbaka ca 10000:-. Ja, och så jag då... jag kommer nog få betala tillbaka ca 2000:-.

Det är sammanlagt 12000:-. Jag tänkte att nu gäller det att vara förberedd. Vi måste spara ihop 12000:- på 3 månader, för jag vill inte ta av mina sparpengar. Det gäller att snåla på allt.

Idag har jag handlat för 346,22:-.
Nödvändigheter. Men jag tycker att jag fick mycket:

400 g äggnudlar
En stor påse malen kanel
Fishermans friend halstabletter
Röd Currypasta
Grön Currypasta
Tom Kha soppa * 2
Märthas marmelad * 2
Kokosmjölk 3-pack
Popcorn 3-pack
Dammsugarpåsar
Wasa multigrain
Comfort sköljmedel
Kycklingbröstfilé 2*900 g
6 frysta pizzor
Citronkoncentrat
3 grapefrukt
1 kg lök
Mellanmjölk
2 platskassar

Inget riktigt kul som ni ser... eller nja popcornen, men de kostade bara 7 kr. Överskottsbolaget är bra....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback