Ny info om skalbaggen!

Ingen har haft rätt!

Men jag var en snabbis på bibblan idag och hittade baggen snabbt som ögat.

Men det är inte så konstigt att ni inte haft rätt då jag kommit med helt felaktiga beskrivningar..........

Detta var i alla fall skalbaggen jag såg:'






Ser ni de jättesmå guldfläckarna?

Ledtråd: Den har ett ganska otrevligt namn som för tankarna till motsatsen till "trädkramare". Men då måste man dra bort trädet och lägga till något annat.

Gud, jag känner mig som Ingvar Oldsberg i "På Spåret" (vet ni förresten att Johannes mamma Maria varit förlovad med honom en gång i tiden?)

Gissa nu! I potten finns ett par trosor!!

Om ingen gissat rätt tills imorgon får ni en ny ledtråd.

Kommentarer
Postat av: Kicki M

Du tar knäcken på mig, PUST! :-)

För "sista gången" (man vet aldrig) gissar jag nu, sen ger jag upp (kanske). Tror det är någon jordlöpare-art (carabus), kanske en läderlöpare?

2009-08-06 @ 21:56:37
Postat av: Kicki M

Vafasiken, tur man har lite att göra ;-)



http://www.flickr.com/photos/arenamontanus/2470754354/



Muhaha! :-) Skam den som ger sig!

2009-08-06 @ 22:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback