Brills kills





Nu när jag är förkyld så använder jag bara brillor. Linser är jobbiga då, dessutom ska man inte använda linser när man är förkyld.

Jag använder inte glasögon så mycket annars. Anledningen är att jag själv tycker att mina ögon blir mycket mindre. Hela ansiktet blir mindre. Så är det när man är väldigt närsynt.

När jag var liten vägrade jag ha på mig mina brillor i skolan - vad löjlig man var. När jag väl tog fram dem var det ett väldigt smygande. Jag har så dålig syn att jag inte ens kunde se vad som stod på tavlan om jag så satt längst fram i klassrummet. Åtminstone var det så i högstadiet. Och ändå vägrade jag.

När vi skulle anteckna så smygtittade jag på någon kompis text eller så skrev jag upp det som läraren sa... Hahaha... tro det eller ej, men jag hade bra betyg i högstadiet. Riktigt bra faktiskt - jag tror att jag hade 5 VG och resten MVG. Så det gick ju bra ändå.

Sommaren innan jag skulle börja på gymnasiet fick jag prova ut linser. Jag var så himla lycklig. Jag kommer ihåg hur jag gick till videobutiken och började böja mig ner som vanligt för att läsa vad filmerna hette. Och så märkte jag en sak... jag kunde se vad de hette när jag stod upp. Jag var helt faschinerad!

Nån gång i livet ska jag investera i att göra en ögonoperation med laser. Tänk att se bra utan att behöva tänka på linser eller glasögon. Det kostar 17000:- (om man gör det i Turkiet - och de är minst lika bra som i Sverige).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback