When in London...

1. Vilken tid på året ska man besöka staden?
Jag har bara varit i London en gång nu i augusti, men kan tänka mig att det är underbart när som helst på året (åtminstone om vädret är fint).



2. Var ska man bo under en helg?
Kolla
booking.com ofta både långt innan och nära din resa. Där bokar man bara hotell och hittar man något bättre kan man alltid boka av. När vi åkte till London bodde vi jättefint (med gratis gigant-frukost) till bra pris på grund av att jag letat upp bra erbjudanden. 3 nätter £247.50 på City Inn Westminster med superbra läge!




3. Var ska man äta?
Ät lyxigt, men inte dyrt. På London Eating finns bra erbjudanden - som ät 2 för 1, 50% rabatt - eller andra otoliga erbjudanden. Vad sägs om att jag och Johannes åt 3-rästters middag inkl. vin, skatt och drick på lyxrestaurangen Galvin at Windows och notan gick på ca £60? Glömde jag nämna att Galvin at Windows ligger på 28:e våningen på hotell Hilton och har en utsikt över London som bara London Eye kan slå?


4. Var finns bästa shoppingen?
Överallt! Fast jag har hört att Portobello Market ska vara asbra men det var tyvärr stängt när vi var där.



5. Hur tar man sig runt på bästa sätt?
Bussar tycker jag. Det är mest ekonomiskt - visserligen långsammare, men man får se mycket. Man ska köpa ett oyster card och ladda det med lite pengar. Att åka hur mycket buss som helst en dag kostar £3.50 som jag förstått det med Oyster card. 



6. Vad får man absolut inte missa att göra under en helg i denna metropol?
Att njuta av stunden och inte stressa över allt man vill se och göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback