Dance

 


Igår var jag och Elise på "Pump up the jam": Egentligen mobilbloggade jag om det och det kommer väl upp någon gång snart antar jag (?) men det var i alla fall skitbra! Mer om det får ni läsa mär mina mobilinlägg kommer. Ikväll blir det hemmakväll - vi måste nämligen tvätta. Hur tråkigt är inte det på en fredag?

Inatt funderade jag på hur jag ska börja träna - för jag måste börja träna för min hälsas skull. Jag hade ett jättesug efter att simma tidigare i höstas men nu är det suget helt som bortblåst - istället började jag fundera i andra banor. Speciellt efter igår när vi var och kollade på dans. Jazzdans som jag haft en sån otrolig längtan till tidigare - den försvann inte igår men jag insåg en sak. Jag kommer bara bli irriterad om jag börjar med jazzdans igen. För jag kommer aldrig bli lika bra som jag en gång var. Jag var bra på att dansa - det vet jag. Jag ville alltid ge allt när jag dansade - sträcka ut varje muskel till det yttersta - göra rörelser extra markanta eller extra följsamma. De senare åren då jag dansade fick jag nästan alltid stå längst fram i mitten. Jag uttryckte mig inte bara med min kropp utan också med mitt ansikte. Den tiden är förbi.  Jag vill inte bli en gamling i en ungdomsgrupp eller en nybörjare i en vuxengrupp. Jag vill inte hålla på med aerobics eller något sådant. Det vägrar jag. Det skulle vara som ett slag mot mina ungdomsår då dansen betydde allt för mig.

Det är dags att börja med något nytt och det ska jag göra till våren. Jag ska bara komma på vad det är för något först. Men det lutar åt boxning, karate, taekwondo eller något liknande. När jag har tid tänker jag gå och titta på vad dessa kampsporter innebär och vilken av dem som kan passa mig.

Men i höst ska jag träna med olika tränings-dvder. En ny varje vecka. Sen ska jag skriva om vad jag gjort här på bloggen. Det ska också bli skitkul! Jag tänkte göra som Elise - träna på onsdagar. Så på onsdag kommer min första recension!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback