Nu gäller det!

Fan alltså...

Jag måste gå ner i vikt och äta nyttigare. Inte bara för att bli slankare, utan också för att bli hälsosammare. Jag vill inte bli extremt smal - inte size zero eller något sånt, men jag vet att jag för några år sedan vägde X mycket och att det såg bra ut. Därför har jag nu satt upp ett mål - den vikten ska jag nå. Nu är det diciplin som gäller. Jag har inte kommit på något bra sätt att motivera mig än, men nu tror jag att jag funnit ett sätt att motivera mig.

Därför har jag kommit fram till att jag behöver ett belöningssystem för att motivera mig. X är min startvikt.

X - 3 kg = Klippning på salong (jag får alltså inte klippa mig förrän jag gått ner 3 kg)
X - 6 kg = Ett stort neutrogena kit (okej, jag måste ju alltid ha min gentle face wash - men jag vill verkligen ha hela kitet)
X - 9 kg = Ett stort sminkkit för typ 1000 kr (har jag gått ner 9 kg är jag fan värd det)
X - 12 kg = Klippning + färgning + ev. hårförlängning (beror på hur mycket pengar jag har och om jag vill ha långt hår just då)
X - 14 kg = En solresa (-14 kg är min målvikt. När jag nått dit vill jag till solen)

Jag tror att det kommer ta tid. Men i sommar har jag nog nått de flesta målen. Då är det dags att sätta upp nya mål - för att hålla vikten.

Om det går för fort att gå ner i vikt får jag nog omprioritera mina mål. Men jag tror att om det går snabbt är det bara i början.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback