Jämfört med mig

Det här med vikten.

Nej, jag är inte nöjd med min nuvarande vikt. Det är därför jag bantar bytt livsstil. Jag ska räkna kalorier för evigt nu. För när jag nått mitt mål måste jag ju hålla den vikten.

Jag vill inte bli supersmal eller modellsmal för jag vet att min kropp inte passar till att vara så smal. Jag är inte byggd så. Men det finns vissa saker jag vill ha tillbaka som gått förlorade pga viktuppgången. Det värsta för mig är inte magen, rumpan, armarna eller mina lår - det är mitt ansikte.

Vissa av mina ansiktsdrag har blivit betydligt mindre markerade och ibland när jag ser mig i spegeln känner jag inte igen mig. Eller nej, så ska jag inte formulera det. När jag ser mig i spegeln ser jag ju så klart att det är jag, men bilden i spegeln överenstämmer inte riktigt med bilden jag har av mig själv i mitt huvud. De där dragen - det där som är speciellt för just mig - de minns jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback