Kvinnor vs. Män

Efter jobbet träffade Jessika, Lina (+ hennes söta bebis Hanna) och Jessis kompis Kajsa. Mycket trevligt. Vi gick runt och kollade i affärer. Måste hitta något nytt till på lördag då är det ju fest! Jag hann knappt titta på B Young idag så det blir att åka raka vägen dit efter jobbet imorgon. :D

Sedan träffade jag Sofia C lite och det var så skönt att träffa henne och snacka lite. Bara vi två. Läääängesen nu liksom.

Sedan gick jag hem och var ensam hemma för omväxlings skull. Kändes underbart. Satt och sjöng lite (sådär som man bara gör när man är ensam). Bakade till WT idag. Lite flummigt kanske. De skämtade med mig om att jag aldrig tar med mig fika, så jag tänkte, nu jävlar ska det bli andra bullar av det här och bakade en cheescake! Det är bara 4 v kvar nu.

Just det här gör mig lite nervös... jag har varit där längre tid än jag har kvar.

Trivs så jävla bra, 99 % pga männen som jobbar där. De är alltid positiva. De skrattar, har roligt. WT är som en stor mans-familj. Alla med olika personligheter. Men jag bara älskar män, så det gör mig inget att det inte finns någon annan kvinna som jobbar där :) Är van vid män ändå. I skolan, hemma, överallt, män, män, män!

Idag försökte de övertyga mig att det är lättare att ta hand om pojkar än flickor. Jag började nästan koka. Men efter ett par timmars grubblande (vi kvinnor släpper ju inget förrän vi analyserat det) kom jag fram till att det kanske är för att de är män. Kanske är det lättare för en man att ta hand om en pojke och vice versa.

Personligen tror jag att jag och syrran var mycket lättare att ta hand om än Johannes och hans bröder. Så det är nog olika, för det måste ju varit ett helvete! Men jag tror att Elin var mycket snällare än jag när vi var små. Jag var ju duktig i skolan och snäll (oftast), men det var ju Elin med! Hon hjälpte till hemma också, det gjorde ju inte jag (om jag inte fick $$ givetvis). Men jag visste rätt från fel och har alltid brytt mig om andra människor, mamma brukar alltid säga att jag har ett hjärta av guld.

För övrigt:
Jag måste ringa mamma imorgon! Deklarationen!!!

Hmmm... men jag var nog jobbig när jag var 11-13. Då flyttade ju pappa till Stockholm. Han orkade kanske inte med mig längre, haha! Nä då, han fick ett nytt jobb.

Jag älskar män.
Jag älskar kvinnor.
Ställning 23:26 torsdagen den 27:e april...
0-0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback