Jobba!

Måndag idag igen... efter en helg av jobb på McD (2 nätter, ett kalas). Ingen vila - ingen ro, en stövel och en sko. Nej, det är rätt soft här ändå. Jag har funderat på det där om att söka sommarjobb här, men jag kom på att de har ju 3 v ledigt (då de har stängt), sen har väl de flesta bara 1-2 v extra semester här. Så de skulle kanske behöva mig 2-3 v i sommar, om ens det... Jobbet på McD är ju hela sommaren.

Det som de kanske skulle kunna behöva är någon som de kan ringa in ifall att någon blir sjuk, men jag tror inte jag kommer vara en fulländad lärling om 5 v. Jobbet i veckan består antagligen mest av att kopiera och sortera pappaer till en jävla pärm, så vad har jag lärt mig när man tänker efter? Jag visste att en praktikplats här skulle innebära lite jobb som inte hade med min utbildning att göra.

Ja usch ja... skolan... i höst är jag tillbaka i skolan. Helvete. Mitt sista år, sedan är jag skogsingenjör. Vad fan kommer hända sen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback