Under det året jag var 23

Nu är det november, inte långt kvar till min födelsedag alltså - fyller ju 24 år den 10 november. Shit... har det redan gått ett år...?

Det bästa som hänt under det året jag var 23 (och då räknar jag 10 nov - 9 nov)



När jag vann en resa till ishotellet var lyckan gjord. Johannes skulle på Bruce Springsteen konstert och tur var väl det för min storasyster Elin. Hon fick istället åka med upp till ishotellet.




Vi fick bygga på ishotellet en dag. Det var skitkul! Som att bygga världens största snökoja! De hade ju inte öppnat hotellet än när vi var där så det var fortfarande en byggarbetsplats. De första "riktiga" gästerna kom 7 december och vi var där 5-8 dec.



Se så vackert det är i Jukkasjärvi!



   

 Ingenting kan få mig att glömma den resan. Det var en upplevelse utan like!



I januari var det dags för en ny resa, till Paris. Det var en helt underbar resa.



   

     



    '


Läs mer om den här: dag 1, dag 2, dag 3, dag 4.



Snart var det maj och Johannes läste på text-tv att Bryan Adams skulle ha konstert på Scalateatern dagen efter för bara 400 personer. Johannes två stora idoler är Bruce Springsteen och Bryan Adams så han var ledsen för att han inte skulle få uppleva detta.

Jag hittade dock biljetter på internet till konsterten. "Hey" sa jag "har du något obligatoriskt i skolan eller?". Det hade han inte och inte jag heller - så vi åkte upp! Konserten var skitbra, intim och underbar. Efter konserten fick Johannes Bryans autograf. Hans lycka var total!





I juli var det dags för konsert igen, men denna gången var det mer planerat. The Boss.



Det var två helt fantastiska konserter.  Här kan du läsa mer om det långtråkiga köandet ochg de underbara konserterna!



I augusti fyllde Johannes 25 och som den underbara flickvännen jag är så gav jag honom en fantastisk födelsedagspresent! En resa till London... och Rom.





Två helt fantastiska städer! Här kan du läsa mer om resorna: London 1, London 2, London 3, Rom



Det senaste underbara som hänt i mitt liv heter Tom. Johannes tror att Tom är döpt efter Tom & Jerry, men egentligen är han döpt efter Tom Byggare i Ken Follets bok Svärdet och Spiran.



Om lilla Tom och hans busstreck finns det redan massa inlägg om. Trots att vi bara haft honom i 6 veckor. Jag som trodde att jag aldrig någonsin skulle skaffa ett husdjur...



Jag tror nog inte att någonting lika stort kommer hända de nio sista dagarna då jag är 23, men tror ni att jag får uppleva lika mycket när jag är 24?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback