Kokosbiskvier

I fredags gjorde jag kokosbiskvier. Jag hittade något recept i en tidning (fast jag kommer inte ihåg vilken) när jag besökte Johannes jobb.

Ingredienser - ca 20 st
200 g mandelmassa, grovt riven
1 dl socker
1 äggvita 
½ dl riven kokos
Finrivet skal av en liten fin citron
3 msk vetemjöl

Gör såhär:
Riv mandelmassan. Blanda alla ingredienser till en jämn deg. Lägg ut 20 klickar på en bakpappersklädd plåt (för hand eller med sked). Mjöla fingertopparna och forma till toppar. Grädda mitt i ugnen i 175° ca 10-15 minuter.



Kommentarer
Postat av: storasyss

Fast jag tycker inte att kokos är gott, så jag skippar det här receptet.

2010-01-18 @ 12:36:39
Postat av: Majblomma

Inte jag heller egentligen, men dessa biskvier var goda.

Postat av: Madde

Hej!



Hur mår du idag?



Mums vad gott det där lät!



Kram /M

2010-01-18 @ 14:22:48
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Diana - Gravid ♥

Såå gott det ser ut!

2010-01-18 @ 19:53:00
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback