Sagan om Ringen

Jag läste den här artikeln på expressens hemsida och kom på att den liknar en grej jag varit med om.

Jo, det var några år sedan. Jag skulle gissa på 2006, då jag och Johannes hade varit förlovade i typ ett år. Det var Karl-Oskar Dagarna i Växjö och Johannes jobbade på McDonalds. Jag var ledig och skulle gå en runda på stan. För er som inte vet så är stan fullproppad med folk under Karl-Oskar Dagarna.

Jag går ner till stan och mitt emellan Tegnergallerian och McDonalds ser jag att någonting ligger och glänser i gruset. Det var en ring. Jag tar upp den och inser hur mycket den påminner om min egen och Johannes förlovningsringar. Jag tittar i ringen och läser "Malin 25/8 2005".

Johannes hade tappat förlovningsringen samma morgon när han var på väg till jobbet, på McDonalds får man nämligen inte ha förlovningsringen på sig när man jobbar (på grund av bakterier osv). Men jag undrar vad oddsen var för att just jag skulle hitta den.... men men så var det i alla fall och tur var väl det :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback