Idag har vi shoppat :)

En hel del blev det faktiskt. Men det var längesen jag och Johannes shoppade. Eller jag shoppade ju en del när jag var i Stockholm i mellandagarna, men innan dess var det också längesen.

Vi handlade bara på rea. I like love rea.

På morgonen handlade jag lite på
modemecka.se

Ett par hudfärgade strumpbyxor för 36:- (kommer inte ihåg vad ordinarie pris var)
Ett lipgloss i färgen rod för 219:- 88:-



Fyra stycken idomin salva för 15:-/st 6:-/st (behövs ALLTID när man har torra eksemhänder)



En svart bh för 489:- 196:-


Sedan möttes jag och Johannes på stan.

Han köpte:
En jeansjacka för 599:- 124,50:-
Ett par jeans för 1300:- 390:-
Ett par svarta snygga skor 699:- 174,50:-
En T-shirt 400:- 120:-

Jag köpte:
En söt vardagsklänning med liten rosett 900:- 270:-



Ett par blå jeans 399:- 49,50:-



Ett par svarta jeans 349:- 49,50:-



Ett smycke 120:- 32,50:-. En chansning, kanske inte kommer kunna ha det eftersom det är metall.



That's it. Min nota gick alltså på 745,50:- (plus 59:- i frakt från modemecka) = 804,50:-
Och Johannes handlade en hel outfit (alla hans grejer var skitsnygga) för = 809:-
HIHI... mitt var billigare!! :)

Egentligen har jag inte alls mycket pengar nu, men jag var tvungen att köpa jeans. Alla andra jeans jag har bara hänger i röven på mig och det ser inte klokt ut. När jag hade provat mina jeans (de überbilliga jeansen köpte jag för halva reapriset på Kappahl) så satte jag på mig jeansen jag gick dit med. Johannes öppnade provrumsdörren och sa:
- Uuuuääässssch, de ser verkligen hemska ut. De sitter inte alls bra, de där får du inte köpa.
- Öhh... men det är ju mina egna jeans...
- Jaha... ok...

Nu har jag två par jeans som inte är för stora och som jag knappt lagt några pengar på. Känns otroligt skönt.

Fastän jag fick mycket grejer för mina pengar hade jag lite ångest på eftermiddagen. När man är student måste man ju behandla varenda krona varsamt. 

Men ångesten blev kortvarig. Senare på kvällen fick jag ett mail från unibet... att jag vunnit 2 bandybiljetter till Sverige-Ryssland nästa onsdag och 1000:- för fritt förfogande. :)

Kommentarer
Postat av: Elise

Shit vilka fynd! Grattis :)

2009-01-14 @ 12:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback