Miljömärkt med Malin

Nu när jag har varit sjuk så har det inte varit några problem alls att hålla mig borta från shopping, men det blir nog jobbigare när man blir frisk och går på stan osv.

Men jag känner att jag kommer klara detta, i vilket fall som helst så måste jag och Johannes klara det :) Idag kom det i alla fall 2 biobiljetter på posten, så lite kul kan jag och Johannes ha det :)

Detta test, 3 månader utan shopping är bra för både ekonomin och för miljön. Har ni tänkt på hur sjukt det är med våra vanor egentligen? Om alla i världen konsumerade som vi gör i Europa så skulle det behövas sex jordglober för att fylla allas behov. Det är ju helt sjukt. Jag ska se till att göra mer än detta shoppingstoppet och ändra på saker hemma och bli mer miljövänlig. Källsortera mer, alltid orka stänga av standby-knappen osv.... små saker i hemmet... men om alla skulle göra likadant skulle det göra skillnad.

Jag vet att många tror att man själv inte har någon påverkan alls, men tänk om du börjar tänka mer miljövänligt - du motiverar dina vänner att göra likadant - de motiverar sina vänner osv.... då gör det skillnad!



Kommentarer
Postat av: storasyss

Go girl!

2009-02-13 @ 10:22:45
Postat av: Anonym

Eller hur, det är viktigt :)

2009-02-13 @ 18:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback