God och (ganska)nyttig efterrätt!

Idag gjorde jag en supergod och halvnyttig efterätt. Till och med Johannes gillade den, den var nästan lika god som vanlig smulpaj.

Recept
:
250 g osockrade frusna blåbär och hallon
100 g osötad fruktmüsli
3 msk akaciahonung
Vaniljvisp

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Lägg bären i en pajform. Blanda müslin och honungen ordentligt med en sked eller gaffel. Lägg på müsliblandningen. Ställ in den i ugnen tills den fått lite färg. Servera med vaniljvispen.

Jag åt typ en tredjedel av pajen. Den var ju så god och så hade jag massa kalorier över. Det blev ungefär 385 kalorier i min portion (och då räknade jag nog i överkant). Vaniljvispen är egentligen inte nyttig men den kan man ju skippa om man vill :)

Ser väl god ut? (Tog bilden efter att vi ätit det är därför det bara är med en liten bit på bilden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback