Viktrapport månad 2.

Idag är det 13 december och jag började gå ner i vikt den 13 oktober.

Den här månaden har jag tagit det lite lugnare, räknat mindre kalorier och bara tagit det lilla lugna.

Jag har dock hållit fasta på några saker:
Havregrynsgröt till frukost - alltid
Jag dricker bara vatten (+ kaffe och te)
Jag försöker att alltid äta mycket grönsaker till maten.
Inte småätit godis, chips eller någonting - ska jag småäta är det hallon, mango eller nåt sånt som gäller.

Den 15 november hade jag gått ner 5 kg. Nu är det 4 till vilket innebär 9 kg totalt. Det är väldigt mycket på så kort tid. Och det är verkligen skillnad. Stor skillnad. Byxorna hänger numera - de som satt så tajt för två månader sedan att jag fick märken av dem.

Häromdagen såg jag bilder på mig från i somras... herregud. Men, nu får ni tänka på att jag åt typ jämt förut - jag var alltid sugen på någonting. Om jag hade fortsatt hade jag nog sett ut som ett berg snart! Så det var tur att jag slutade moffa i mig mat hela tiden.

Nu har jag bara 5 kg kvar till min målvikt :) Troligtvis de fem svåraste!



Söt va? (Men han pissade på mig när jag tog upp honom)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback