Kinesisk Lövgroda



Jag är ju såååå kär i grodor. :D

Syrran och jag diskuterade detta när jag var i Lund. Jag berättade att Tom är mitt favoritdjur, men att jag egentligen gillar grodor mer än katter
- Ja, du gillar Tom som en individ och Grodor på Artnivå

:)
Kunde inte sagt det bättre själv.

När jag var i Lund blev jag så besviken, vi åkte till Malmö och gick till malmö Reptilcenter på lördagen. Och där skulle finnas massa grodor. Bara de att de gömde sig - typ allihopa. Man såg någon inklämd i någon sten och någon padda som stirrade in i väggen.... även fastän jag fick se anda söta (och uräckliga) djur så ville jag så gärna se grodor...

Dagen därpå gick vi till Botan i Lund. Jag blev överlycklig när jag såg att det skulle finnas en Kinesisk Lövgroda där. Men efter långt stirrande in genom glaset fann jag ingenting.

Jag var väl inte så besviken egentligen. Grodor ligger ju ofta och lurar på de mest konstiga skrymslen... men han hade väl kunnat hoppa fram ändå? Bara för min skull...

På måndagen skulle vi gå och köpa vårrulle-deg på stan och jag lyckades övertala syrran att gå förbi botan igen ifall att grodan hoppat fram (hon var väldigt lättövertalad faktiskt - var nog tur att vi ätit falafel på stan... annars hade hon nog inte haft så stor lust)

Efter långt stirrande genom displayen gav jag nästan upp...jag såg inte grodan någonstans... men plötsligt fick jag se honom sittandes i ett litet blad. JAG BLEV LYCKLIG SOM ETT BARN!!!

Med min nya kamera knäppte jag några bilder på honom... en av bilderna ser ni ovan... visst ser man knappt att han är inglasad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback