What could have been...

Jag blir så ledsen...
Suck...
... som ni vet så tävlar jag en del och idag fick jag mail om att jag vunnit en tävling. Givetvis inte den jag ville... och eftersom tjejen jag pratade med sa att jag vann sångtävlingen så frågade jag henne: "Men var det inte en resa till Barcelona som var vinsten?"

Svar: "Du har vunnit texttävlingen eftersom du skrev en egen text och sjöng in den. Priset för denna tävling var att gå in i studion.
Karaoketävlingen gick ut på att man sjöng de befintliga texterna som fanns på webben och spelade in dem. Priset för det sistnämnda var en resa till Barcelona och den har vunnits av en annan person."

Suck... tävlingen var alltså inte vad jag trodde...
Ni som sett tävlingen förstår... det fanns en del där man skulle skicka in text och en där man skulle sjunga.
Om jag hade vetat det hade jag inte skrivit någon egen text utan bara sjungit den befintliga. För jag vill faktiskt inte vinna ett jobb som jag inte får betalt för. Men "in i studion" menas nämligen att sjunga deras reklamlåt. Men jaja... det blir väl en upplevelse kanske. Hon sa att det kanske fanns någon liten möjlighet att jag får spela in min egen låt om jag har med mig den, alltid något. Men det känns absolut inte som en vinst, snarare som att jag förlorat en resa :(


Jo, det känns som att jag har haft otur...
när det gällde en resa till New York och man skulle värva vänner så satt jag och värvade och värvade tills jag blev galen. Och när tävlingen som enligt reglerna "pågick under hela kampanjperioden" (som var t.o.m v. 15) var över kunde jag inte tro mina ögon när jag fortfarande ledde.
Men veckorna gick och ingen kontaktade mig.
Då mailade jag dem och frågade försiktigt om jag hade vunnit.
Jag fick ett surt svar tillbaka: "Tävlingen pågår t.o.m vecka 23".
DUM som jag var skrev jag tillbaka och påpekade att det stod att "tävlingen pågick under hela kampanjperioden" på hemsidan. Då fick jag inget svar, men någon dag senare var det ändrat till vecka 23 i reglerna.
Vecka 23 låg jag inte först.

Jag vill verkligen inte missunna de som vann de här tävlingarna, verkligen inte för alla har verkligen rätt att tävla och vinner gör man inte alltid. 

Men är det inte dåligt av arrangörerna att bara ändra på reglerna?


Kommentarer
Postat av: Kicki M

Åh vad jag lider med dig. Jag vet precis hur du känner dig :-(



På´t igen bruden, förr eller senare "smäller det" :)

2009-09-14 @ 18:00:54
Postat av: Malin

Ja, du har rätt! Plötsligt händer det bara liksom :)

Postat av: storasyss

Hoho, jag kan kommentera igen! :)

Låter pisssurt det där. I tävlingen om NY resan borde du sparat ner vilka premisser som gällde och sedan haft det som bevis mot dem när de väl hade ändrat. Tycker det är fult att göra så!



Vi får ta och åka till Barcelona någon gång utan tävlingsvinst istället :)

Puss



2009-09-14 @ 20:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback