Plagiat eller ej?

Nästan varje melodifestival är det någon låt som anklagas för plagiat, 2009 är det Star Pilots - Higher.

Och det är inte lite låtar som de sägs stjäla ifrån:
Sunset Strippers - Falling Stars (version av Waiting for a star fall)
Boy meets girls - Waiting for a star to fall
Velvet - Take my body close
Surviors - Eye of the tiger
Star Pilots - In the heat of the night

Jag måste ju hålla med om att det låter jäkligt likt, men som man förstår av den långa listan ovan finns det idag många låtar som liknar varandra.

Vad säger ni Plagiat eller inte?





Kommentarer
Postat av: Mariekawaii

jag tycker det var rejält plagiat :( blev chockad och trodde de var dem stod i ett annat rum så frågade jag min kille och han sa " nej de e någon i melodifestivalen :(

Postat av: Mariekawaii

jag håller med :(

2009-03-02 @ 20:39:10
URL: http://mariekawaii.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback