Svar från frågestunden

1. Har du något smeknamn?
De flesta kallar mig bara Malin. Men syrran kallar mig lillstrumpa ibland. Och lillasyss.

2. Hur gammal är Tom?
Vi vet inte exakt hur gammal han är eftersom vi tror att de vi köpte honom av ljög om hur gammal han var - men vi har bestämt att han fyller år den 14/8 (samma dag som Johannes). Det är ungefär då vi tror att han föddes - så då fyller han 1 år.

3. Läser du någon annan blogg varje dag?
Ja. Dessa är de jag har på Bloglovin:
SofiasEngla, Fairy, Julias, Maddes, Kenzas, Lindas, Ellens, och Tyras. Utöver dem följer jag Sveriges svenskaste jobb och Monicas skönhetsblogg.

4. Vad tycker du om designen på min blogg http://fairy.blogg.se/2009/june/omformad-design.html ?
Jag tycker den är snygg som den är med färgerna och så, men jag vill ju ha fitt söta ansikte med på en bild, men det kanske inte du vill. Den du har är snyggare än de två som är i inlägget du skrev. Gillar löven. Jag vill verkligen ha en ny fin design snart :) Kan vi fixa det i sommar i Stamåla?


5. Vem tog nobelpriset i Litteratur 1934?
Chansning: Vilhelm Moberg eller Per Anders Fogelström
Rätt svar: Luigi Pirandello

6. Vad sitter det för djur på universitetsbyggnaden i Lund?
Chansning: En utter!?!?
Rättt svar: ?

7. Vilket årtal är det enligt den tailändska kalendern?
Chansning: År 4032
Rätt svar: 2552

8. Vad gjorde du för snaps till midsommar förra året?
En vanilj/honungssnaps (med äkta vanilj).

9. När kommer du och besöker Lund?
I sommar om du vill - när som helst... jag är ledig.

10. Vilken film debuterade Kalle Anka i?
Chansning: Fantasia?
Rätt svar: Den kloka hönan (1934)

Alla frågor kom i från min storasyster Elin :)
Nu kör vi igen - ny frågestund - kom igen ni andra - fråga!!!! (Elin, du får också fråga fler frågor om du vill)


Kommentarer
Postat av: Kicki M

Okej, då kör vi =)



Vilken är den finaste vinst du någonsin vunnit i tävlingssammanhang?



Om du fick träffa en person, död eller levande, vem skulle du helst träffa då?



Vill du gifta dig någon gång i livet, om ja - hur skulle då ditt drömbröllop vara?



Vilka är de fem bästa filmerna du någonsin sett och varför just dessa?



:-)

2009-06-14 @ 22:23:49
Postat av: Kicki M

Förresten, kanonfin bild! Du har jättefina ögon :-)

2009-06-14 @ 22:24:47
Postat av: Malin

Tack!!! Nu blir jag ju generad :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback