Rädd

Jag är SERIÖST rädd för framtiden.

Jag vill att det ska gå lätt för mig efter det här sista året av plugg som påbörkas i höst.

Jag får aldrig sluta kämpa.
Kämpa vidare. Visa framfötterna.
Jag måste lyckas ta mitt körkort i sommar.

Jag måste försöka trycka tillbaka allt det jag glömt.
Men jag är glad att jag blev (ofrivilligt) ledig i sommar.
Nu hinner jag kolla igenom alla böcker.
Allt om skog och trä.
Repetera.





Ibland önskar jag att jag hade följt den där drömmen som jag hade en gång.
Den som jag bara berättade om för mamma.
Fast jag tror att många visste vilken dröm jag hade ändå.
Mamma sa att det var så många....så väldigt många som ville bryta sig in i den branschen.
Mamma sa att det nog var mycket lättare för män att bli accepterade i den.
Kanske det.
Hade jag gjort det valet så kanske jag hade sagt att mamma hade rätt nu.
Men jag tror ärligt talat att jag skulle ha talang för det.
Och passion.
För jag hör ju direkt hur det ska låta - i mitt huvud - och jag vet inte hur eller varför.

Men jag har ju bara skrivit en låt på riktigt.
En låt där jag hade alla möjligheter, där jag fick bestämma allt själv.
Den är jag stolt över.

Jag tycker att den är skitbra.
Vad hade hänt om jag gett mig fan på att bli låtskrivare?


Kommentarer
Postat av: Olle

Det skulle vara riktigt roligt om du skrev ut text och ackord till låten här på bloggen:) Tycker att du har en riktgit härlig blogg förövrigt! Nä nu ska jag återgå till pluggandet..Föresten, titta filmen från min skola, riktigt sjukt!

2009-06-12 @ 20:22:00
Postat av: Malin

Olle: Tack! Ja, det kanske jag gör :) Måste bara kolla upp lite först :) Tack för att du gillar min blogg! Jag kollar gärna på filmen, vill du länka till den är du snäll. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback