Konstiga lagar

Jag sitter och äter lite hemmagjord mangoglass (bestående av en fryst lite övermogen mosad mango). Men mmm... den var god.

Johannes och jag har upptäckt en ny grej på hans iPhone. En slags "visste du att?" typ. (Ex. Visste du att det bara är mygghonorna som suger blod? Det var en av de få jag kunde *stolt*. Dessutom har jag för mig att det bara är honspindlar som kan spinna tråd, men jag orkar inte kolla upp det nu, så om ni orkar får ni säga om jag har rätt eller fel)

I alla fall så var det ett par riktigt konstiga lagar som dök upp... var tvungen att googla för att se att det verkligen var sanna lagar. Och när jag googlade dem hittade jag
en sida med ännu fler skumma lagar.

Tänkte skriva några av dem (dessa är lagar som verkligen finns!!):

* The penalty for horse theft in the state of Florida is death by hanging.
* In Massachusetts, it is illegal to go to bed without first having a full bath
* In Florida, it is illegal to sing in a public place while attired in a swimsuit.
* In Texas, it is illegal to take more than three sips of beer at a time while standing.
* In Texas, it is illegal for one to shoot a buffalo from the second story of a hotel.
* In New Jersey, it is against the law for a man to knit during the fishing season.
* In Indiana, baths may not be taken between the months of October and March.
* In Wyoming, you may not take a picture of a rabbit from January to April without an official permit.

Kolla in sidan, dumblaws.com, det finns hur många skumma lagar som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback