In the Ghetto

När jag och Johannes flyttade in på Liedbergsgatan så frågade en dåvarande jobbarkompis till oss hur vi kunde flytta in där. Det var ju i Växjös Ghetto!

När han sedan kom på inflyttningsfest till oss sa han glatt att det inte alls var som han trodde - Ghettot var ju lite mer än en korsning bort.

Idag gick jag igenom Ghettot för att hämta ut några paket på Ica Dalbo.


Ghettogränsen?



 



I alla fall så satt typ 10 tjejer i en ring i gräset och åt fika. Ungarna lekte på lekplatsen (som är jättefin). Och några gamla gubbar satt och skrattade tillsammans.

Det såg ut som om alla hade riktigt mysigt.

Det jag ville komma till med detta inlägg är att jag inte tror att de som bor i riktiga ghetton i andra länder hade sett detta som ett ghetto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback