Jättedålig dag

Idag har varit en jättedålig dag på alla sätt och vis. Ingenting positivt med denna dagen alls.

Det har bara varit negativa händelser som avlöst varandra hela dagen. Men man har sådana perioder - alla har sådana - då man slås ner hårt. Det är nästan som ett test - orkar man resa sig? Blir man starkare? Eller gömmer man sig i ett hörn?

Nej, och nu fungerar inte datorn längre. Nej.

LIPA!

Johannes hade dock 2-års garanti på datorn, men det visade sig att detta inte gällde när vätska kommit på datorn. Och visst hemförsäkringen gäller då vi är två som har hemförsäkring i hushållet. Men jo, då är det så att vi köpt datorn på 3-års avbetalning (utan någon ränta) hos NE och det är de som äger datorn. Alltså blev det massa problem. Vi har ringt runt hela dagen utan att få besked.

Och så Springsteen biljetterna - Det har dragits 10000:- från mitt konto (!) pga av att vi köpt 5 + 5 biljetter och ytterligare 6 som blivit makulerade (men det har ändå dragits pengar för dem). 5 biljetter av 16 kunde pappa hämta ut! FEM! Igår ringde vi runt och berättade lyckligt om biljetterna vi fått men nu känns det som att drömmen gått i kras.

Imorgon ska Tom kastreras och jag har lipat sönder mig då jag inte kommer att kunna vara där. Han är så rädd, liten och ängslig och han kommer vara fullkomligt livrädd imorgon... om det skulle innebära minsta ökning i hans trygghet att jag är där vill jag gärna vara det.

Jag kan inte vara där på grund av en föreläsning på distans. Och inte vet jag om det kommer fungera att gå på den då jag måste stoppa in ett headset i datorn och min dator är galen! Men ett headset har jag köpt idag i alla fall. Det fulaste och billigaste de hade.

Sen är det en del annat också som gör mig ledsen, men det tar jag inte upp här - det är mer allmäna saker som bara spär på min ledsamhet just nu.

Förhoppningsvis blir morgondagen bättre.



Det här är allt jag vill göra nu.

Peppa mig!!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Det blir bättre i morgon gumman och Tom kommer att bli världens gospropp, jag vet för jag har tre stycken själv och det är alltid samma plåga (för mig) när de ska iväg till veterinären.

2009-01-27 @ 20:43:20
Postat av: Malin

Tack Kattis för de uppmuntrande orden! Ja, i längden vet jag ju att detta är det bästa för både oss och för Tom... förhoppningsvis kan jag lämna min internet föreläsning lite tidigare...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback