Tankar om jobb

Jag ska försöka få ett sommarjobb/extrajobb så att jag också kan dra mitt strå till stacken... för i sommar vill jag inte plugga, dessutom vore det dumt att plugga i sommar. Förutom juridikkursen som jag läste förra sommaren (och några fåtal andra kurser) så är de flesta kurser man kan läsa under sommaren helt meningslösa.

McDonalds vill jag inte gå tillbaka till. Där får man väldigt korta arbetspass - oftast 3 timmar - och det funkar inte i längden. Ofta får man jobba helt random tider också och de få korta passen man får kan förstöra hela veckor för en. Nej, det är inte ens ett val. Dessutom behöver de inte personal i år så det skulle betyda ännu färre tider.

Jag tycker ofta att mitt liv är ganska jobbigt på ett sätt... jag oroar mig jämt över var mitt liv ska ta vägen - vilken väg jag ska gå. Många gånger vill jag vrida tillbaka klockan och göra andra val här i livet - utbildnings- och karriärsmässigt. Men det går ju inte. Inte nu. Jag är rädd för framtiden... om jag någonsin ska få något jobb... jag vet att vi i Sverige egentligen inte har något att vara rädda för... men jag har så mycket i mig - så mycket att ge och jag vill inte att det ska slösas bort.

Vissa saker är så jävla irrieterande!!!!!

Jag längtar efter ett jobb, ja, jag längtar verkligen efter ett jobb. Det jag inte längtar efter är jobbsökningsprocessen. Usch.

En person sa något till mig för några veckor sedan som jag verkligen gör mig arg. Det gör mig arg fortfarande. Jättearg. Och det stämmer inte. För det är inte mitt fel att jag är jag och det var inte heller jag som bestämde att jag skulle födas som tjej. Det är diskriminering.
Och ni vill väl veta vilket svar jag fick när jag frågade om de anställt någon kvinna på min gamla praktikplats.
"Nej, vi kan inte anställa någon tjej. I så fall måste hon vara gammal och ful. Du minns väl hur det var när du var där? Då var det ju ingen som kunde koncentrera sig."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback