Calzone

Igår gjorde jag Calzone :)

Jag gjorde 10 st (frös in 8). Det kan ju vara bra att ha i frysen!

Såhär gjorde jag:

Deg:

  • 5 ½ dl vetemjöl
  • 1 ½ tsk bakpulver
  • 1 krm salt
  • 75 g margarin eller smör
  • 2 dl mjölk
  • Blanda mjöl, bakpulver, salt i en bunke. Tillsätt matfettet skuret i små bitar. Finfördela med fingrarna till en grynig massa. Tillsätt mjölken och arbeta snabbt till en smidig deg. Kavla ut degen till två stora runda pizzaformar eller på en plåt.



    Fylling:

  • Pizzasås
  • Rökt skinka (som jag rivit med rivjärn) 
  • 1 konservburk champinjoner 
  • pizzakrydda eller oregano och timjan
  • riven ost
  • Bre på pizzasås, lägg över skinka, champinjoner ost och pizzakrydda över ena halvan. Vik ihop. Skär bort kanterna som blir över.  

     

    Blev jättegott!




    Kommentarer
    Postat av: Anonym

    vill du tala Engelsk? JAG såg din video på ungdom och Jag skulle lik till arbeta med du. Kanske vi kunde skriva en sång tillsammans. JAG snacket inte Svensk utom använd en översättning program. Tack själv



    Do you speak English? I saw your videos on youtube and would like to work with you maybe write a song together. Let me know if you are interested. If you do not speak English then we may be in trouble.


    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback