En Londonbuss in motion

pause.se har de just nu en fototävling där man kan vinna en fotoresa till London om man lägger upp sina fem av sina favoritfoton i ett inlägg på sin blogg, plus en motivering varför man ska vinna. Man måste ha en egen kamera för att kunna tävla. Jag har just nu en Fuji Finepix F50 FD, men den är bara en vecka gammal, så 4 av 5 bilder är tagna med min gamla Ricoh Caplio R5.

http://www.pause.se/wp-content/uploads/2008/10/fotoresa1.jpg

Motivering:
Jag skulle absolut kalla mig för en amatör inom ämnet foto, men jag har hittat en passion i fotograferingen. Det jag har märkt är dock att det är enklare för mig att ta foton i den stilla naturen än det är att fota en rörlig stad. Därför skulle det vara riktigt spännande för mig att vinna det här - eftersom jag vill kunna fota allt! Tänk att få tips av ett riktigt proffs som Emma, det vore fantastiskt! Om jag vinner får jag kanske ta bilder på röda Londonbussar som åker runt i kända kvarter och ger färg åt vinterns London. Eller så kanske får jag ta bilder på människor som rusar för att hinna med tunnelbanan och inte märker att det börjat snöa. Hur som helst vore det en dröm att få fånga London med min nya kamera.

Tänkte bidra med fem av mina favoritfoton:




Viol



Pappa vid Änghultasjön.


https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/59186/images/2008/rimg0078_1201682880_7903866.jpg
Paris (utsikt från Sacré-Cœur)



Skratt :)



Bild från Köpenhamn (tagen med min nya digitalkamera)

Nu får ni hålla tummarna för mig - för jag vill verkligen vinna detta. Troligtvis kommer jag inte vara den som har mest erfarenhet av fotografering - men jag har lätt att lära och en vilja att lära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback