Mördarbarn!

Min mamma berättade något fruktansvärt för mig. Hon jobbar som lärare i Arboga och av hennes elever är brorsdotter till pappan som förut var misstänkt för morden på barnen i Arboga.

Under tiden då han var misstänkt för morden kunde de inte vara hemma alls. Pressen ringde på telefon och på dörren konstant och visade ingen respekt för deras sorg.

På msn blev flickan kallad för mördare, mördarbarn och även i skolan fick hon höra kommentarer som dessa. Nya msn-kontakter berättade för henne att de önskade att hon skulle dö.

När pappan till de mördade barnen var avskriven från utredningen kom flickan lättad och glad till skolan. Hennes helvete var över.

Men jag måste säga, jag blev så ledsen när jag hörde detta. Om det hade varit pappan hade det väl ändå inte på något sätt varit rätt att kalla flickan mördare eller mördarbarn? Hur kan man överhuvudtaget adda någon på msn och komma med sådana påhopp? Jag fattar inte... 

Jag har även läst några av de anhörigas bloggar och sett att några av dem fått påhopp. Det kokar i mig... hur kan man ha mage att sparka på någon som redan ligger på det sättet? Visa lite respekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback