Inspiration

Tittade på Oprah nyss (om viktnedgångar) och visst får man sjukt mycket inspiration när man ser någon som har gått ner 100 kg! Det krävs verkligen vilja för att kunna göra något sådant. Jag försöker själv gå ner lite i vikt just nu. Jag tycker inte att jag är tjock, men jag äter inte nyttigt jämt, motionerar alldeles för lite osv. De senaste veckorna har jag dock varit duktig på crosstrainern, det är skittråkigt att träna på den, men va fan... man mår ju bättre efteråt! Dessutom tycker jag att det är för svårt att ändra det där med maten, i alla fall till helt 100 % nyttigt. En gång gick jag på GI-diet i typ en månad, men min mage blev helt konstig och jag kände mig ofta yr. I början drömde jag om bröd - inte ens onyttigt bröd utan fiberrikt! Sånt där danskt mörkbrunt bröd med massa solrosfrön i...  men det fick man inte äta! Nej, så dieter är inte min grej... då motionerar jag mycket hellre... man blir ju inte konstig i magen av att motionera.

Så i alla fall, när jag såg dessa människor som gått ner 75-100 kg tänkte jag att 8-10 kg kan ju inte vara omöjligt att gå ner?Jag tänker inte ge upp min träning, men idag blir det nog inte någon träning på crosstrainern, idag ska jag träna framför någon motions-DVD jag har. Efter ett tag tycker jag att det är jättetråkigt att träna till DVD, men jag tänkte: om jag tränar till DVDn en gång per vecka får jag ju lite variation i min träning, samtidigt som jag inte tröttnar på DVD:erna (jag har ett par stycken...). Bland annat har jag denna DVD-box:





Men jag kan säga att de där stripdanserna inte är alltför svåra... inte heller speciellt jobbiga. Hiphop-dansen är ett skämt. Det som är bra är att det finns en styrketränings DVD. Den är grym! Det kanske blir den idag?

Kommentarer
Postat av: Malin

Om du inte tycker att du är tjock, varför ska du gå ner i vikt då?
"Jag tycker inte att jag är tjock, men jag äter inte nyttigt jämt, motionerar alldeles för lite osv."
Börja ät mer nyttigt och träna då? Det behöver du ju inte göra för att gå ner i vikt, det ska man ju egentligen göra oavsett om man är tjock eller inte.

Postat av: Madde

hehe, ja den videon kanske man skulle testa ;-)

2008-03-10 @ 15:33:32
URL: http://smilegirl.blogg.se
Postat av: johanna

åh jag gillar din blogg =) skönt att lyckas hitta någon som är lite rolig i bloggträsket... du sjunger ju fint också =)

2008-03-10 @ 18:21:29
URL: http://johannamy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback