Född i rätt tidsålder

Jag drömmer många gånger om hur det hade varit att vara född på stenåldern, romartiden, medeltiden,  osv. Men hur bra hade jag egentligen klarat mig?

För det första är jag väldigt närsynt. Allting längre bort än 30 cam från mitt ansikte är suddigt för mig.

För det andra föddes jag med höftluxation, om jag inte suttit med skena i ett år av mitt liv hade mina fötter konstant varit som i första position i balett. Detta är något som idag går att fixa om det upptäcks i tidig ålder.

Jag får nog helt enkelt vara glad att jag är född just 1984. För jag kan ju se lika bra som alla andra med glasögon och linser. Min fötter pekar rakt fram precis som på vem som helst.

Dessutom gillar jag att kunna gå till affären och köpa mitt kött. Jag gillar att kunna sitta vid datorn och skriva saker som ingen kanske läser på min blogg. Jag gillar att jag bara kan sätta i en skiva i en maskin och på så sätt kan färdas tillbaka i tiden. Jag är glad att jag lever just nu.

Kommentarer
Postat av: Hanna =)

Ja tur att man lever just nu !

Postat av: Lou Cigaro

Har du problem med blogg.se? Läs min blogg och svara så är du snäll :)

2008-03-11 @ 17:03:18
URL: http://cigaro.blogg.se
Postat av: sarah

drömmer också om det ibland :) men typ om man skulle varit född på 40-50 talet istället:D då va allt bra:P höhö.

2008-03-11 @ 17:04:34
URL: http://SarahDenRara.blogg.se
Postat av: emmy

ja, verkligen. Har tänkt på det där faktiskt. Skönt, verkligen.

2008-03-11 @ 17:04:43
URL: http://www.metrobloggen.se/Stockholmsliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback