What the hell does this mean?

Det här är en egenskriven låt av mig. Den har nog inte den bästa texten.... men... den är riktigt trallvänlig. Snart kommer den upp på bloggen. Den handlar om de där förälskelserna man fick typ dagligen i högstadiet (Jag kunde typ bli kär om en kille frågade om han fick låna min penna) - då man samtidigt trodde att ingen någonsin kunde bli kär i en själv och man trodde att kärlek var det man upplevde hela tiden när man mötte en blick i korridoren.

För det mesta var jag kär i en och samma kille på högstadiet, han gick i min klass och var egentligen en stor nöt - men det märkte ju inte jag. Inte förrän på skolavslutningen i nian berättade jag för honom att jag var kär i honom. Han var inte alls kär i mig, men jag har alltid varit stolt över mig själv att jag vågade berätta det, för jag var ganska blyg i högstadiet - nja inte allmänt, men när det gällde killar. Fast jag tror att han redan visste att jag var kär i honom innan, haha. Jag var inte heller så bra på att dölja mina känslor.

Men det konstiga är att när jag väl skaffade pojkvän (i början av ettan), då var det vissa som började intressera sig för mig. Inte en hel drös med killar, men några. Jag tyckte alltid att det var konstigt.

I alla fall så handlar den här låten om tiden på högstadiet. Det kommer ett klipp senare (inte idag, men senare). Bakgrundsmusiken är till "My World" av Avril Lavinge. Den här gjordes innan jag lärde mig att skriva musik själv och jag var tvungen att "låna" musik från andra för att kunna skriva. Därför kommer jag aldrig kunna använda den här som 100 % min egen. Jag vill inte lägga upp 100 % orginallåtar eftersom folk kan sno dem.

What the hell does this mean?

Hey you there on the other side

Look at me I've got a lovely smile

But you don't react the way that I wanted


Hey you there on the other side

I wish that you would just look into my eyes

May I ask you why you don't want to


But now I'm tired of waitin'

I'm tired of holding back

I'm tired of beeing alone

The only one left out

I'm tired of blowing kisses

Tired of my brand new jeans

I'm tired of thinkin'

What the hell does this mean?


So I say hello

You reply Hi

I tell you that it's you I like

You say I know

You've been looking at me

But you see

I've got a girlfriend


Hey you there on the other side

Did you find love may I ask you how

I'm the only one who can not find it


And now I'm tired of waitin'

I'm tired of holding back

I'm tired of beeing alone

The only one left out

I'm tired of blowing kisses

Tired of my brand new jeans

I'm tired of thinkin'

What the hell does this mean?


So I say hello

You reply Hi

I tell you that it's you I like

You say I know

You've been looking at me

But you see

I've got a girlfriend


What the hell...

Yeah... what the hell does this mean?


So I say hello

You reply Hi

I tell you that it's you I like

You say I know

You've been looking at me

But you see

I've got a girlfriend


Then you say hello

I reply Hi

You tell me that it's me you like

I say I know

You've been looking at me

But you see

Now I've got a boyfriend


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback