Försöker spara pengar!

Jag och Johannes har insett att vi lägger typ dundermycket pengar på mat och vi vill verkligen skära ner (fast samtidigt inte bara äta skräp). Vi har tänkt att vi ska ha en budget på ca 700 kr/vecka.

Nu har vi i alla fall gjort en matlista som vi ska hålla oss till för att klara vår budget.

image432

Det låter kanske inte så svårt, men vi har ju inte möjlighet att storhandla på typ willys eller något utan vi handlar ju allt på konsum mitt i stan.... D Y R T... säger jag bara. När vi handlade mån-fre maten i söndags så gick det på 600 spänn, men då skulle vi ju baka semlor också...

Är det någon som har något tips på hur man kan skära ner på maten? Eller något recept på billig mat som är god och nyttig?

För övrigt måste jag tipsa om ett recept jag hittade på internet. Det var skitgott, billigt, enkelt och nyttigt!
Grön snabblasagne, fast jag bytte ut oliverna mot en burk röd pesto (eftersom Johannes inte gillar oliver). Blev kalasgott!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja det är verkligen svårt att skära ned på maten. Vi handlar på det lokala ica runt hörnet och f**n va dyrt det blir i längden, men har man ingen bil o lassa i så får det bli så...vill ha råd o köpa bil nu :-)

Postat av: NiNE

alla svar finns ju på min hemsida!

2008-02-07 @ 19:23:55
URL: http://www.kristiannordberg.se
Postat av: Anonym

Lycka till :)

2008-02-07 @ 22:42:18
URL: http://www.merpengar.blogspot.com
Postat av: S

om ni äter den där maten för jämnan så kommer ni att bli feta! tro mig..
kanske smart att tillaga lite nyttigare käk, är dessutom inge dyrare...

2008-02-15 @ 00:46:59
Postat av: Malin

S: Har du några bra recept på smal billig mat? Vi äter sallad till all mat också såklart och knäckebröd :) Men vi har slopat vår matlista nu, funkade inte riktigt.

2008-02-15 @ 18:10:46
URL: http://majblomma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback