Längtar till Lappland

Trots att jag aldrig varit där... fick mail om resan idag och vi ska göra så mycket kul!

5 dec
Ankomst till Kiruna ca 20:15

Transfer till Ishotellet i Jukkasjärvi

Övernattning i varmt boende

6 dec
Frukost

Guidad rundvisning med en byggare och konstnär, där man får lära sig hur det går till att bygga Icehotel samt hjälpa till att bygga det sista på hotellet innan den stora öppningen nästa dag.

Lunch på Hembygdsgården

Fortsatt byggande av Icehotel

Middag (de står för max 500kr/pers) på Hembygdsgården.

Övernattning i Isrum (första gästerna som får sova i Icehotel säsongen 2007/2008

7 dec
08.00 En guide väcker gästerna med varm lingondricka på sängkanten

Bastu och frukost

Isskulptering
(Här får gästerna lära sig hur man hanterar materialet, isen, skulpteringsinstrumenten samt tekniken för att skulptera sin egen fantastiska skulptur. Alla får varsitt isblock att skapa sitt eget konstverk på)

Lunch Icehotel Restaurant

Öppningsceremoni på Icehotel för säsongen 2007/2008

Vedeldad bastu på Jukkasjärvi Hembygdsgård + Hottub

Exklusiv bastuvickning med lappländska inslag serveras i relaxrummet

Övernattning Norrskenshus (varmt boende)

8 dec

Tidig frukost i det varma boendet

Utcheckning

Transport till flyget

06:30 Hemresa morgonplan

Jag tycker att det låter helt fantastiskt! Jag behöver bara köpa ett underställ och en fleecetröja, resten lånar de ut. Ska bli fruktansvärt spännande!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej gumman! Oj vad häftigt att åka till ishotellet :D Annorlunda! Hoppas du visar många bilder här sen!! Lyssnade på en av dina låtar, den nedre, nothing compares 2 U funkar inte att få igång för mej. Tycker din röst har utvecklats massor :) Du låter så starkare på något vis! Skitbra!! Hoppas du söker till Idol nästa vända!! :) Och att vi syns snart! Ska du hem på jullovet???
Puss&Kram!!/Hanna

2007-11-03 @ 13:13:13
Postat av: Malin

Ja, jag vet ska bli skithäftigt! Nothing Compares 2 U är så mycket bättre än den nedre tycker jag personligen, men tydligen så strider den mot någon lag (för att jag sjunger till en audiotrack...) men Johannes kan ju spela gitarr så vi kanske kan få ihop någonting tillsammans som inte strider mot någon lag... :) Jag kommer absolut hem till jul och vi bara måste ses annars dör jag! PUSS PÅ DIG!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback