Konstig nyhet!!?

Nu när min storasyster börjat prata om pingviner vill jag hänga på!

Det här är en av de mest udda rubriker jag någonsin sett på
www.aftonbladet.se. Men också en av de sötaste historier jag läst :)

Gaypingvinerna adopterade unge

NEW YORK.
"Gossarna Ron och Silo gjorde som Mark och Jonas.
Skaffade en egen unge.
Inte så konstigt i det liberala New York, kan tyckas.
Det är bara det att Ron och Silo är - pingviner.

Ron & Silo

Homofober brukar stödja sina argument om det "onaturliga" i homosexualitet med hänvisningar till djurriket.
Där, menar man, förekommer inga sådana fasor.
Men tyvärr, Siewert Öholm.
På Central Park Zoo i New York finns ett flagrant bevis på den totala motsatsen.
Ron och Silo, två glada hannar som i djurparkens stora pingvinflock, har i sju långa år haft en passionerad kärleksrelation.
  - Ja, de levde som ett par. De tog hand om varandra, byggde bo ihop och hade sex, berättar frivilligguiden Debbie Tobin när Aftonbladet besöker kärleksnästet mitt på Manhattan.
  
Ruvade på sten 
Men inte nog med det.
Ron och Silo har utfört en homoadoption också.
Efter några år noterade personalen i djurparken att de två gaypingvinerna försökte ta efter sina heterosexuella kompisar - och började ruva på en sten.
Skötaren Roy Framzay tyckte att situationen var så sorglig att han till slut lät Ron och Silo adoptera ett redan befruktat ägg.
Det tog herrarna om hand med största omsorg och efter en tid kläcktes lilla Tango.
  
Även lebiskt par
  - Han uppfostrades som han skulle och är idag en del av flocken, säger Debbie Tobin.
  - Däremot har Ron och Silo nu gått skilda vägar.
Men kärleken över könsgränserna fortsätter på Central Park Zoo.
  - Jo, vi har nyligen haft ett lesbiskt pingvinpar också ..." - Per Bjurman

Kan även ses på: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,793097,00.html

Kommentarer
Postat av: elsa

haha ja läst de oxå, lite galet!

Postat av: storasyss

pingvin-härmapa.. :P
bara för det snodde jag lite av ditt inlägg!
och förresten har jag inte börjat prata pingviner nu, jag nämnde pingviner i mitt allra första blogginlägg, så det så! :)

2006-03-15 @ 22:43:41
URL: http://fairy.blogg.se
Postat av: storasyss

puss också! (glömde)

2006-03-15 @ 22:45:12
URL: http://fairy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback