Mirakel

17 maj försvann hon ut genom fönstret och vi trodde hoppet var ute för lilla katten Zilla.

Natten mellan igår och idag var jag och Johannes på väg hem efter en jättetrevlig middag hos Ulla och Janne för att fira Christians examen. Johannes skulle bara följa mig hem för att se till att jag kom hem ordentligt.

Jag ser en katt springa över vägen.

"Zilla. Kanske det är Zilla" Sa jag.

Johannes kutar som en pil och vi går på kattjakt (Vilket är lättare sagt än gjort)

Johannes ringer Calle som tar med sig Damir. Vi får efter typ 5 försök tag på katten (Calle pratade med henne medan Damir smög sig på henne bakifrån och tog henne i svansen). Hon morrar och fräser som fan. Vi tar in henne i lägenheten. Hon lugnar ner sig och staplar sig fram. Smal som fan.

Nu har hon fått mat, är lugn, är hemma...

Imorgon kommer Maria och tar hem henne till sig. Hon ska få besöka en veterinär.

20 dagar ute.
Vi trodde hon var död, men nu ligger hon här.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback