Vinst på posten!

Wiihoo!

Fick ett paket från Fructis idag med shampoo, inpackning och smoothing cream ifrån veckorevyn :) Japp, tävlade för någon månad sen och tjoohoo! Malin blir fräsch i håret! Sedan fick jag ett fint julpapper av skogsindustrierna. Det här rekommenderar jag alla studenter! Läs noga nu! Gå in på
http://www.skogsindustrierna.se/litiuminformation/site/page.asp?Page=15&IncPage=4606&Destination=659&IncPage2=684&Destination2=665 och fyll i din information! Några gånger varje år får du presenter på posten! inga jättestora grejer, men till påsk kanske du får påskkort och till jul julpapper (som i år) eller juladresser (som förra året) och varje sommar får man sommarläsning och välja en av 3-4 pocketböcker som man sedan får hemskickat! Och man blir så glad varje gång man får nåt. Det är inga dåliga grejer heller, tvärtom! Detta julpappret jag fick nu är brunt och vitt, lite modernt men ändå klassiskt mysigt! DO IT!

Åter till Veckorevyn, den tävlingen de har nu i samband med kanal 5. Vinn en praktikplats och praktiken sker under två veckor på sommaren... själv har jag ett tips för de tonåringar (inte för att jag tror någon läser detta) som vill ha en sådan praktikplats.

Jag praktiserade på tidningen OKEJ i nian och tidningar som denna välkomnar ofta praktikanter (även veckorevyn) kanske inte för att de tycker att det är roligt med en ny praktikant varannan vecka, men de vet att detta är en upplevelse för praktikanten. Så i stället för att vara med i nån tävling, så fixa det bara själv. Det var så jag gjorde.
 
Jag fick reda på när min praktik skulle vara ca ett halvår tidigare, ringde samma dag (jag ringde faktiskt först veckorevyn men de hade redan en praktikant inbokad då) och på OKEJ hade de ingen praktikant den veckan och jag blev inbokad. Jag fick träffa Beyoncé i alldeles egen hög person eftersom jag tog tag i min praktik, eftersom jag ringde och vågade! Jag fick göra radioreklam åt OKEJ! Mitt råd till alla högstadie- elever är alltså: Våga och var ute i god tid! Det värsta som kan hända är att du får ett nej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback